tisdag 13 maj 2008

Namngivningen!

Oj vad det krävs förberedelser för att ha en så stor fest som vi hade i lördags!.
Hämta bord, stolar, köpa 22 dunkar vin, massa flak bers. Fixa grillning och tillbehör, städa, plocka undan, göra plats. Men det var det verkligen värt. Underbar dag!.

Festen började kl 16:00, innan det hade Lilianne döpts i Spånga kyrka. Vi kunde tyvärr inte delta, eftersom att gästerna kunde dyka upp lite innan fyra. Man vet ju aldrig hur andra människor funkar, alla kanske inte är tidsoptimister som jag. Hennes namn blev
Lilianne, Rose Mardon! Jättefint på en så söt liten tjej!

Vi hade dukat upp vitt och rött vin, kyld öl och bjöd gästerna på framsidan när de kom. Där minglade vi ett litet tag tills alla anlänt. Mycket trevligt och jag försökte så gott jag kunde att prata med alla mina nära o kära. Angus låg och sov i vagnen i skuggan, men många var där och tittade på honom. Han vaknade lagom till välkommst talet allafall.
Mina fina släktingar. Farmor, Andreas, Tina, Henrik o Peter


Mina fina morföräldrar
Ännu mera fina släktingar Crister, Tobias o min PappaMin vackra mor och underbara syster

Vi berättade lite kort om hur Angus Gaston fick sitt namn. Lisa och Dean gjorde samma sak och samtidigt hälsade vi allihopa välkommna. Sedan började festen. Alla åt grillade spett, kyckling goda sallader, krämiga pastasallader, rabarber o äppeltzatsiki, fåroströra färska baguetter och ost!. Det mesta gick åt, men lite blev kvar. tt gott tecken på att alla åt sig mätta och de slapp skrapa tallrikarna....

Jag som en av värdinnorna sprang mest runt och fixade toalettpapper som tog slut, satte på kaffe, fyllde glasen och matade Angus in emellanåt, och ibland minglade man till med någon trevlig!

Senare på kvällen öppnade vi paket från de gäster som var kvar, vi fick så fiiina grejer, tack alla!. Resten sparade vi till morgonen därpå. Ännu senare vid sisådär elva, tolv på kvällen körde vi guitarr Hero....riktigt skoj men svårare än ja trodde.
Sedan somnade vi alla gott, men vi fick gå upp tidigt, Angus var tokpigg 05:45!!!! Pliiing pling öppna ögonen marsch ner o värm gröt! Sedan fick jag krypa ner i sängen igen medans Angus o Oskar myste på altanen! Själv kom ja ner till kaffet kvart över nio...., Det blev ju så ensamt i sängen...

2 kommentarer:

Emmeli sa...

åh, vilken mysig dag ni verkar ha haft!! Kram.

mormor-morfar sa...

Tack för en jätte trevlig FEST med stora bokstäver!!!!!Vi hade det underbart hemma hos Fam In de Betou .Angus och Lillian är verkligen de sötaste bebisar på denna jord, han så killig och hon så tjejig. URSÖTA OCH GOA!!!!!!Tack än en gång! Kramisar mormor&morfar