lördag 31 maj 2008

hemma igen!!!

Åhhh det var kämpiga dagar. Åkte halvdålig efter matförgiftningen till Karlstad med Angus. Jag skulle nämligen jobba lite.

Neee Angus farmor det va nog int jordgubbarna jag blev dålig av...Måste vart nå annat. Oskar har också vart krasslig nämligen o han åt inga jordgubbar alls..

Vi åkte allafall 06.15 från sthlm, Oskar körde dit oss på morgonen. Lassade på allt på tåget och resan dit gick ganska bra. Hade köpt biljetterna på tradera. SJ auktionerar ju ut en del biljetter där. Auktionen skulle avslutas 00:15. Så jag fick stiga upp mitt i natten och buda klart o betala biljetterna. Vann hela fem auktioner. Men totalpriset för alla fem blev bara 110 kr, hade jag beställt till mej och Angus på det vanliga sättet hade det kostat 500 kr.

Så det fick det vara värt. Fick däremot inga biljetter så att man fick sitta bredvid varann. Hmmm det var jag ju tvungen att göra, angus kan ju inte sitta själv mittemot mej hihi....
Ingen på tåget ville byta plats, de ville ha fönsterplats o kunde inte åka baklänges o allt var det var. men efter en promenad i tåget hittade jag två platser bredvid varann ändå...phuuu-..

Jag jobbade hela dagen och moster fick ha hand om Angus och gammelmormor också. Tack snälla ni vad söta ni är som leker med Angus när mamma måste jobba!
På kvällen sedan åt vi middag ute på baksidan och Maria o lilla Alva kom förbi. Jättemysigt hade vi.
Dagen därpå jobbade jag också då hade mormor hand om Angus de lekte i sandlådan o gungade och hade sig. Fick se kort sen på angus när han hade gått barfota i sanden...
Mormor och Angus var på stan och köpte presenter till mej! Jättesöta. Jag fick två tunikor två linnen och ett par ballerina skor, som ja verkligen behövde.

Sedan följde mormor oss till tåget och vi hann äta en glass innan vi gick på.
Resan hem var sådär, det var varmt och vi var båda två ganska trötta. Men som tur var hämtade Oskar oss när vi var framme. Ända ut på perrongen kom han. Han hade köpt nya shorts och en klänning till mej, gissa om jag blev glad.
Sedan åt vi middag och kollade på en gammal Indiana Jones film:).

3 kommentarer:

Emmeli sa...

Oj, vad du står i! Hoppa du fått en bra helg och frisk helg i alla fall. Kram, emmeli

Anna sa...

Det var sååå mysigt när ni var här!!!
Saknar er!!
Puss puss

Unknown sa...

Hej! Skönt att du blev bättre så fort!! Inge kul med magsjukor )= Jag ses gärna imorrn! kram