torsdag 15 maj 2008

min vilda son...

Min vilda lilla Angus ålar och skrattar och skojar som en liten buse.
Måste nog barnsäkra hemmet tror jag. Släpper jag ner honom på golvet så ålar han av förtjusning bort till gitarren. Idag var han nära att få den i huvudet så jag fick ställa upp den i soffan, måste alltså fixa en gitarrkrok(heter det så).

Vi har ganska mycket låga möbler här hemma hos oss, vad ska jag då göra med allt som står därpå-...det kommer ju bli kalt här med inget framståendes...men så får det bli!

I tisdags var jag o Angus på öppna förskolan på sångstund...Angus tyckte det var super, så vi får gå dit nästa gång igen! Det var jättekallt och rått ute, så det blev ingen gungning som jag hade tänkt att han skulle få prova! Inne på öppna förskolan hade de barnspärrar på skåpen, som jag var tvungen att fråga hur de funkade så jag skulle kunna få upp skåpet. Det var med andra ord säkrat även för mej, inte ett gott tecken...

Efteråt gick vi bort till Oskar som jobbade på Naprapathögskolan, vi letade upp en elev som passade sovande Angus i fem minuter medan jag fick mej en omgång naprapatbehandling!
Så skönt efteråt...

Vi lunchade på sköna möbelcaféet. Hemlagade köttbullar, drack kaffe och fikade massa godisgott. Tog en klassisk dammsugare och kom på att de görs av all skit som blir över i köket:). Där var det sjävservering på kaffet och jag får även där lov att fråga hur man får ut kaffet ur termosen. Andra gången jag åker på simpla grejer som jag inte klarar att lösa, eller var det bara tillfällighet. Killen bredvid mej skrattade allfall...

Ut i kylan och gick hela vägen hem, handlade lite presenter till nykommna bebisar i våran närhet!
Skötbordstoaletten i västermalmsgallerian är nästan alltid upptagen av knarkare eller uteliggare som tar sig en tupplur, därför fick vi gå in på damtoaletten och krångla in vagnen där och lägga lilla Angus på toalettlocket...inte allt för skönt...

Inga kommentarer: