tisdag 15 april 2008

träningspremiär....



jag leker med min nya mugg...




jag sittermorfars mage....



...och på pappas axlar....

Äntligen kom vi igång med träningen.

Vi knallade upp tidigt igår, käkade en god frukost och laddade inför min träningspremiär. Hade planerat att vara där nere på gymmet-www.planetfitness.se

kl 10:00 för då öppnade barnpassningen, men för en gångs skull var vi väldigt tidiga och var där redan halv tio.

Angus sov som en stock så vi körde igång och han fick stå i gymmet o sova.


Men sedan kl tio kom linda i barnpassningen och hämtade honom och vi tränade på.

Jag är så stel så det känns väldigt bra att börja få jobba med kroppen lite. Öka lite muskelmassa(som jag har tappat allt utav)
Få igång lite rörelse och kondition. Tänkte även gå på lite pilates och dans pass.

När vi skulle hämta angus i barnpassningen så var det en till liten kille där. De satt i varsin babysitter och kikade på varann. Linda tyckte att angus var ett riktigt litet charmtroll som hade lett åt henne när han vaknade. Mysig han e..

Då var vi alla tre jätte hungriga och jag o oskar käkade thai soppa och angus fick biff stroganoff och banan till efterrätt.
Efter det åkte pappa Oskar o jobbade och vi tog en promenad hem med några stopp, var tvungen at shoppa lite också..

-svart linne till angus
-vitt linne till angus

-gul t-shirt till angus
-turkos t-shirt till angus
-svarta minishorts till mej

-barnvagnslås

-vattenmugg med handtag till angus
-nya nappflasknappar för välling till angus

-bamsetandkräm till angus


Vi kom hem vilade lite och då kom farmor med finfina tulpaner och ett jätte fint set från lindex till angus.

Vi bjöd farmor på espresso och några ocharmiga noblessechokladflarn. Fasen att man inte är en sån som bakar på morgonen och har en sockerkaka stående på spisen lite halvljummen sådär när man ska få besök....sorry;)



Sen satte vi penseln och saxen i farmors hår, hon blev så fin så fin. Men det tog ett tag för angus ville att vi skulle titta och leka med honom.


Men när farmor skulle gå var han så trött att han däckade i sängen!...


Pappa Oskar kom hem senare och då hade jag lagat köttbullar med persilja, brunsås, lingonsylt (som morfar kokat åt oss) och potatis.....mmmmm.





pappa lär mej spela gitarr...

1 kommentar:

G IdB sa...

Å farmor blev så fin så fin. Det känns riktigt bra, färg och form!
Angus hade tålamod utan like...flyttade sig lite mellan olika stolar bara, så var allt frid och fröjd. Kram Fm