tisdag 22 april 2008

solar oss i solen...

Underbart med varmt väder, ja allafall i solen.
Igår tog jag och angus en långpromenad, sedan satt vi och fikade utomhus jättelänge.

Det var så skönt och angus stormtrivdes, malin tittade förbi, men utan Dante...(han är en dag äldre än nagus)
Hon har babysimgrupper som jag o angus ska få följa med på, så skojigt!. Dante hade varit med o simmat med sin Pappa, men var nu hemma för malin skulle vidare och simma med flera barn.


Där satt vi i T-shirt och bara njöt och drack kaffe.
Sitter nu och kollar runt på massa fina inredningssaker, så kul att jag kan sitta här i timmar!

Nu är jag grymt sugen på att ta tag i mina övriga drömmar.

  1. Plugga till barnmorska (tre år sjuksköterskutbildning, jobba ett år sedan barnmorskeutbildning på 1,5 år) Problemet där är ju att vi vill ha flera barn vilket kan vara svårt att skaffa medans man pluggar, men hör o häpna så fick jag reda på igår att om man plugar heltid så får man samma SGI som innan!!!!! Måste kolla detta!
  2. Göra klart smyckeskollektionen(bara o sättafart)
  3. Ta körkort (har varit ett projekt länge nu och det är dax att ta tag i det)
Har massa fler men kan ju inte dela med mej av allt det blir så rörigt, kommer senare!

Fasen vad vi tvättar, har hållt på tre dagar i rad nu, och ska fortsätta i morgon, blä det är helt vedervärdigt.....men snart är det tomt allafall, men sen fylls det på och är ett berg om sisådär tre dagar, lyckost er alla som har tvättmaskin i lägenheten....också en dröm!

3 kommentarer:

rrika sa...

åå va härligt det låter! blev faktiskt med NY vagn i helgen. efter bugga-hysterin ville sambon absolut ha en och köpte en. trivs tyvärr inte alls med den. inte min påse, tyvärr. är så van vid min gamla staaaadiga emmaljunga :-) larvigt va?! hoppas ni har det mysigt. vi hade picnick i solen igår å det var sååå skönt. ta hand om er!

familjen sa...

Hej stumpan!
Jag tycler verkligen att du ska sätta igång & plugga! Det går fortare än man tror!!!
Angående CSN & SGI. Så här ligger det till...

Man FÅR behålla sitt gamla SGI förutsatt att man inte gjort ngt avbrott mellan arbete & studier. Du måste alltså påbörja dina studier så fort du slutat jobba. Om det ens diffar EN dag så förlorar man sitt SGI & åker ner på 0.

Ditt gamla SGI gäller åxå bara om du tar ut studiestöd på heltid - (utan avbrott). Om du inte gör det & jobbar "extra" bara (dvs, bara tar ut bidraget från csn) Så baseras ditt nya SGI på det du jobbat senaste 6 mån.(brukar ju ej hinna bli så mycket) Samt att du måste anmäla dig som "arbetslös" då sommarlovet inträder, för att få behålla SGI. Fast om du tänker fortsätta plugga efter sommaren behövs det INTE!

Min räddning var ju att jag hade hoppat på studierna direkt från jobbet så jag lyckades behålla min gamla SGI.

Försäkringskassan är VIRRVARR när det gäller detta & jag har fått bråka mycket för alla säger olika saker på FK. Känner mig som en expert på området... hahaha
Pussar till er alla!

Emmeli sa...

Tycker absolut att du ska följa dina drömmar! Det slår jag ett slag för =) Kram