onsdag 2 april 2008

andra vaccinsprutan

Idag var vi på bvc igen och fick vänta i en timme och en kvart, angus tyckte inte det var kul alls....

När vi kom in vägde vi honom:7970 g
och så mätte vi honom 66,5 cm

Sedan fick han sprutan, skrek lite, men det gick bra..

Han fick en alvedon men var inte på humör efterå. Jag försökte gå mot fridhemsplan och få mej något i magen, gick inte. Angus ville inte att vi skulle gå in någon stans.

Det slutade med att jag fick gå och bära honom och dra vagnen samtidigt ända hem till fredhäll...pust! Stenhungrig fick jag slänga mej in på affären och köpa en torr macka med endast kalkon och lite tomat på...uäääk...

Dessutom har våran kaffebönskvarn gått och lagt av så jag fick mej ingen espresso på morgonen, led därför av huvudvärk halva dagen, tills jag kom till cafe russin här i fredhäll och kunde sitta utomhus och avnjuta den lilla rackaren...

Angus fick också komma upp och känna vår solen värma. Men han kräktes ner hela sig själv så vi blev inte så långvariga tyvärr.

Nu är vi hemma han har hoppat i gungan lite och blivit vaggad tills sömns, övertrött...vaknade innan vaccinsprutan kl elva och somnade nu kl fyra...

hoppas han sover ett tag så jag hinner städa lite tills morfar kommer på besök, han ska på båtmässan och mormor kommer på fredag och de stannar över helgen.

Inga kommentarer: