onsdag 9 april 2008

sömnen...


Igår somnade angus vid halv fem tiden, bara han inte hade tänkt att somna för natten nu bara tänkte jag!... För det skulle innebära att han skulle vakna ca 03:00 inatt och vara pigg som en ärta... Han vaknade igen vid halv sju tiden, fick lite mat och var glad och busade med oss... Sedan började han bli trött och gned sig i ögonen, så vi testade att gå in och lägga honom i sängen. Vi trodde aldrig det skulle funka för här om dagen när vi skulle testa den så omtaade fem minuters metoden så funkade det inte alls, han blev inte ett dugg lugn ens när vi kom in till honom mellan skrik perioderna. När man inte får vistas i rummet, utan bara stå utanför och höra hur stackaren ligger där och skriker...urs jag gillar verkligen inte den metoden. Vill inte att angus ska somna av skrik utmattning. Även om det verkar funka för de flesta så gillar jag det inte alls. Men igår när vi lade honom i sängen så log han mot oss, vi gick ut och tittade in till honom efter tre minuter (det var knäpptyst där inne). Han sov så gott, och somande av sig självt! Idag när vi satt i soffan på morgonnen efter gröt frukosten jag och angus, så satte jag honom mot soffan med en mysig filt över honom. Han satt helt lugn och höll i min hand, och nästa gång jag tittade dit så sov han, hahaha tröttis angus, ibland behöver man alltså inte gå runt och panik gunga honom. Utan ibland kommer de där perfekta stunderna när det bara sker av sig självt, det är underbart!


2 kommentarer:

mormor-morfar sa...

GUUUUUUD va Han är söt våran Angus,finns det nått goare än Han!I LOVE HIM!!!!!!

g-mormor sa...

hej lilla angus, vad fin du är...kram