onsdag 23 april 2008

Härliga dag!!

Idag har vart en toppendag, verkligen.
Började med en underbar frulle, påbörjade att stryka mitt strykberg, kom en liten bit på väg.
Promenerade till Odenplan, tänkte stanna till på lindex och shoppa till Angus men bärgade mej, behöver inget egentligen men det är ju så kul. Men tänkte att jag måste spara, så jag gick inte ens in, bra!

Vid Odenplan mötte vi Tora o siri vi gick till ett café och fikad eoch ungarna fick mat ute i solen och tittade på varann. sedan gick jag o Angus till gymmet och träffade Pappa Oskar. jag fick träna och oskar fick vara med Angus. Efetr träning och dusch gick vi till Vasaparken och köpte glass och njöt ännu mera i solen. Sen var det dax för Oskar att jobba igen och då promenerade vi igen (skulle haft en stegräkare på mej) mot fridhemsplan, handlade massa god mat som vi sedan gick hem och tillagade.

Angus kräks så förfärligt utav ersättningen så idag bestämde jag mej för att sluta med den, så nu måste jag komma ihåg att ge honom mera vatten.

Idag:
07:00 vaknade angus, han låg kvar ca 20 minuter o pratade med sig själv

07:30 1 portion gröt och päronpuré
9:30-10:30sov
11:00 halv portion gröt och lite mosad frukt
12:00-12:20 slumrade till lite
12:45 majs, potatis, broccoli och slottspuré
14:00-15:00 sov
15:30 gröt
16:15-17:20 sov
18:00 potatis,majs och broccoli med extra smör
20:45 100ml välling/ersättning (hälften av varje)
21:00 somnade för natten.

3 kommentarer:

familjen sa...

Tråkigt att A spyr.
Vendla har börjat vägra 6 måns vällingen på morgonen.
Hon vill ha gröt ist.
Glöm inte bort att du max får ge 3 port/ dag med gröt / välling! Lätt att överskrida annars :-)
Ses snart kramis!

familjen sa...

Men mår han bra så ;) Det är väl mest för att inte överdosera med järn etc man inte ska ge mer än 3 port / dag. Livsmedelsverkets rek tror ja nog.
NU vid 6 mån får man ju introducera yoghurt, bär & dyl, så då kanske det automatiskt blir mindre gröt. V ska nu ha välling morgon & kväll, alternativt gröt på morgonen. 2 lagade mål mat om dagen, 2 mellanmål (frukt, smörgås, bär etc) samt 1 ersättningsmål. Blir nog bra!

kraaam

Anna sa...

Oj va han käkar älsklingskillen...
Jag va hemma hos madde på förfest igår o alla tyckte att angus var de sötaste som finns!!!!!!!!
För de är han ju!!!!
Sitter på jobbet o har inte ett skit att göra...
TRÅÅÅÅÅÅÅÅKIGT!!!
Men snart fyller jag år!!
HURRA!!
O på onsdag kommer ni!!
DUBBELHURRA!!!
Saknar er så...
PUSSAR