torsdag 22 januari 2009

inringd precis när ja skulle sola!

Idag gick vi till dagis i vanlig ordning i tron om att Angus skulle vara kvar och även äta på dagis!. det har ju gått så bra för honom.

Så jag lämnade honom efter nio och han blev såklart jätte ledsen. Klamrade sig fast och ville inte släppa mej och grät så han knappt fick luft.
Han har ju fastnat för Kristin men hon var inte där utan ute med en annan grupp. Så det belv Nisses knä denna gång.

Jag lämnade allafall dagis och hade på mej löparkläderna och drog ut och sprang.
Efter löpningen gick jag till solariet och skulle värma mej med en härlig solnng och få lite färg i mitt bleka ansikte. Har precis växlat en hundring och då ringer de. Angus är jätte ledsen och kan inte gå ner från Nisses knä. Så länge han fick sitta där var det lugnt, men han vägrade att vara på golvet och leka.

Så de ringde in säkert tio föräldrar eftersom att alla barnen bara gråter.
Så jag fick stoppa in tio tior i fickan och springa tillbaka till dagis.
LJudvolymen är hööööööög riktigt mycket gråt. De triggar ju i gång varandra och så fort nån slutar börjar nån annan och då börjar även den som precis slutat gråta att gråta igen....ja ni fattar. Ett hej dundrande grin alltså.

När jag kom ville Angus vara hos mej en kortis sedan lekte han och sprang runt.
Ville hoppa upp hos Kristin och stanna där även när han såg mej.

Sedan gick vi hem och han somnade i vagnen, sover ännu. Har nog sovit två timmar nu.
Jag vet inte vad de hittar på i eftermiddag får vi veta deras plan D.
Plan A, B, och C är nämligen redan avverkade......
Det löser sig garanterat, men när?

Angus sov som en ängel i natt...underbart lilla barn!

Inga kommentarer: