tisdag 13 januari 2009

Angus första dagisdagar!

Angus har nu börjat sin inskolning på dagis i kristineberg. det ligger tio min promenad ifrån oss. Så det känns heeelt ok! Skönt att få igång kroppen på morgonen med en promenad(i uppförsbacke)!
Elsa från mammagruppen börjar också där och Vidar som vi träffade i Guadeloupe när Angus och Vidar var 4 månader gamla!
Idag när vi kom till dagis hade vi fått en låda. Där man hänger av sig och i den ska det ligga nappar, extra kläder mm. PÅ lådan stog det Angus In de Betou och under hans namn stog det Oskar o Malin. Sen ska vi ta med ett kort på Angus som också ska sitta där.
Sedan gick vi in o bekantade oss med alla barnen och gulliga fröknarna som heter Kristin, Emma Veronica o Nisse. Angus hade jätte skojigt sprang runt och klappade händerna och busade. Både jag och Oskar var med första dagen sedan kommer jag att ta inskolningen vilket känns jätte jätte kul verkligen. .

Så idag var det andra dagen på dagis. bara en timme idag också. Dagiset är helt nyöppnat och alla barnen inskolas samtidigt. Tills i morgon ska jag göra ett collage med personer och saker Angus gillar att göra! Som han kan titta på då och då om han saknar oss.

Idag hände det några gånger att han lekte massor med de andra långa stunder men helt plötsligt kom på att han inte såg mej och kom gråtandes. Ville kramas massor och sitta i knä. Vi får se hur det går i morgon. Jag tror det går bättre och bättre för varje dag!
Det finns en jätte gullig tjej på dagiset som är snart 1 år, hon heter Love. Ovanligt på en tjej men jätte gulligt. Idag satt de mitt emot varandra och tittade och log och så sträcker sig Angus fram och pussar lilla Love, så gulligt vilken tjej tjusare.....

Inga kommentarer: