onsdag 21 januari 2009

Angus, det går inte att vara vaken om natten...!!!!!

I helgen blev det inte mkt sömn, det kan jag inte påstå. Då ljuger jag ordentligt!

Angus vaknade flera gånger om. Typ var 20:e sekund. Grät och var nästan okontaktbar. 
Han låg i våran säng, i sin säng, i våra famnar. Ja överallt.
Andra natten var han vaken fram till halv fem på morgonen. På riktigt alltså. Det fanns inget mera att göra. Jag tänkte att det får ta den tiden det tar. Men det tog aldrig slut, han somnade verkligen inte. Vi öppnade fönster, vi bar, vi sjöng, vi vaggade, vi hoppade runt bland olika sängar. Vi sov dessutom i Spånga hos svärföräldrarna och Angus faster Greta var där också och sov över. Jag tänkte ju på dem där mitt i natten. Att vi höll dem vakna. Angus verkligen gallskrek, och fast jag vet att de har största tålamodet med det så kändes det ändå inte helt optimalt. 

Det är mycket nytt som händer nu i Angus liv. Han skolas in på dagis och det ger säkert massa nya intryck garanterar jag. Han får massa kindtänder och är dessutom full av massa nya dagisbaciller.

På dagis går det allafall bra. Alla skolas ju in samtidigt och det blir som en våg av gallskrik och gråt när vi föräldrar går för att lämna dem i en timme, Då går vi hem till nån i gruppen och fikar massa gott! Super gulliga föräldrar är de allihopa. 
Men Angus går det bra för han är bara lite ledsen i början, sedan har han skoj och leker. Så i morgon får han vara kvar till efter lunch medans en del i gruppen bara lämnar en timme igen. 
De påverkas ju av varandra barnen när vissa gråter, sympati gråter en del och de sista vet väl inte vad de ska göra då så de gråter väl de med antar jag.

Pedagogerna är fantastiska och nu har jag märkt att Angus börjar känna sig trygg med dem. Idag när jag kom tillbaka till dagis sprang han runt med en fjärrkontroll(som de får leka med på dagis) och pratade i telefon med den. Sedan blev han jätte glad när jag kom och ville kramas i knät och gosa. Sedan ville han följa med Kristine (en av pedagogerna) in i ett annat rum. Sedan kom de tillbaka och när hon då gick bortåt till andra sidan rummet så sprang han efter och ville sitta i hennes knä. det känndes så skönt! Han gillar henne. Första steget till att han börjar bli trygg.

Har ni spelat cluedo det där programmet som gick med Martin Timell för jätte länge sedan...Ett väldigt roligt spel.

Inga kommentarer: