torsdag 10 juli 2008

min fina lilla Angus...

Idag gick vi upp tidigt, Angus vaknade redan kl sex.
Masade oss upp och jag sysselsatte Angus med lite leksaker i soffan.
Jag var tvungen att ligga ner så trött var jag. Ögonen åkte ihop o var som två streck...

Tittade på lite nyhetsmorgon o blev lite piggare. Så mysigt A fick välling i min famn det är inte så ofta det sker. Oftast ligger han och dricker den själv numera.
Men nu har vi badat och han var så trött efter badet att han nästan somnade medans jag torkade honom. Så jag lade honom i sängen i bara blöjan och gav honom Linus(nallen) som han kramade hårt och somnade på stört. Så underbar att jag stod och tittade på honom ett tag innan jag kunde gå därifrån.

Igår åkte vi ända ut till Tyresö. Måste ha ny bilbarnstol och kikade runt på blocket lite. Hittade en britax freeway från 2006. Såg fräsch ut och det stod att den knappt var änvänd. Perfekt tänkte vi och letade oss ut långt bort i tyresö.
Men tyvärr måste jag säga, den var mkt väl använd och tyget var inte tvättat. Så tyvärr jag e ledsen men jag köper hellre nytt. Har aldrig i hela mitt liv köpt något på blocket och kommer nog inte göra det heller vad ja tror.

Så nu blir det en Akta graco duologic 2. Den blir perfekt tror jag. Från 0-18 kg, 0-4 år. Har fått högsta betyg hos testinstitutet smartson. Man kan ställa in den allteftersom barnet växer. Dessutom är det klickfunktion. Alltså den innehåller en bas, så man kan ta loss bara själva stolen om man vill, för att sedan klicka i den. Smart och enkelt. dessutom finns det extrafunktioner såsom draghandtag och hjul under stolen, så man kan dra den som en resväska(korta sträckor).

I eftermiddag efter bilstolsinköpet drar vi till Öland, ska packa det sista nu och slänga i lite färg i hårbotten. Behövs varannan vecka nu känns det som. Undrar just också när mitt hår ska komma tillbaka, efter amningen föll det av massa.

Hoppas busstrejken slutar snart, riktigt trist...:(

Inga kommentarer: