torsdag 24 juli 2008

kvar i vickleby...

Det här är verkligen semster det. Jätte utvilad och fylls av massa energi!
Sitter ute och surfar runt på datorn och bättrar på brännan för varje dag!

Lite jobbigt med utbildningen Oskar går. Den är så fruktansvärt ball! Kommunikologi heter den. Det de gör här och nu femte modulen stressar mej lite. Jag vill också ha kommit dit. Ska gå min första modul i höst.

Man kan säga såhär kommunikologi är:studiet av struktur och dynamik i kommunikation och förändring. Kommunikologi beskriver både vad som händer när vi kommunicerr med andra och vad som samtidigt händer inom oss själva

Element / Beståndsdelar
  • Intentioner - vad du vill uppnå
  • Ramar - ger tydlighet om vad som gäller
  • Valda sanningar - mina värderingar, det jag tror på
  • V-A-K: De sinnen jag använder för att ta in information

Mönster

  • Möta och Leda: hur jag bemöter andra, skapa kontakt
  • Ankring: jag associerar till olika minnen som ger energi
  • Språkmönster: använder jag ofta "men, alltid, aldrig, inte"
  • Samtal/intervju/guiding: hur pratar jag med andra

Grundsorteringar / Balanser

  • Jag//Du: t.ex. gör jag det jag vill eller det andra vill.
  • Höger/Vänster: vilken hjärnhalva använder jag mest.
  • Dåtid/NU/Framtid: var lägger jag min energi.
  • Inre/yttre: den jag är/det jag presterar
Grymt intressant!!!!! De har så roligt och man hör massa asflabb och skratt och applåder där uppifrån hela tiden!

Igår var vi på stranden, och sedan hade de utbildning på kvällen igår och var inte klara förrän halv elva. Så då var vi så trötta att vi faktiskt hoppade i säng. Idag kanske det blir mera livat!!!

Angus är för underbar han fick så fina presenter när mormor o morfar och Tobbes mamma o plastpappa kom. En jättefin skjorta från pop, en sandlådetraktor och sedan fick jag en tomatmarmelad!!!
Oskar fyllde ju år och fick en snygg huvtröja.
På kvällen sjöng vi för oskar och satt uppe ganska sent och skålade i vin och bers!

Om man vill ha en puss av Angus är det bara att säga Angus får mamma puss? Då böjer han sig fram och gapar stort och pussar en på munnen. Till och med med nallen Linus, han får också pussar. Idag sa han papa papa....men inte mama....buuuuuääää!!!! Titta säger han till allt!


Igår låg jag och tittade lite i rom boken och lääääängtar ihjäl mej.

2 kommentarer:

Emmeli sa...

Åh, det är sååå gott med bäbis pussar! Hoppas ni har det bra och att lille Angus inte får slag i värmen. =)

Kram

Anna sa...

Åhhhh vad jag saknar er redan!!!!
PUSS PÅ ER!!