tisdag 22 juli 2008

Fantastiska Vickleby

Nu är vi nere på Öland igen!. Denna gången på södra öland, det är första gången jag är här nere. Jag har bara vistats på norra delen. Otroligt vad naturen skiljer sig. Södra delen är betydliigt grönare, den norra delen känns torrare på något vis. Båda delarna har sin charm!

Oskar går på kurs om dagarna. Såhär ser dagarna ut...
06:30 Angus vaknar, vi går upp och går en promenad
08:00 Frukostbuffe´, bara att plocka på sig vad man vill ha och sätta sig ute i den stora trädgården med härliga möbler.
09:00 utbildningen börjar, Angus somnar och jag dricker kaffe, bloggar, solar, läser bok, surfar, promenerar.
12:30 Lunch.
Sedan börjar utbildningen igen antingen 14:30-17:30 eller inte förrän kl 19:00-22:00. Så antingen har de lunch bara och fortsätter sedan så at vi har hela kvällarna tillsammans. Eller så har vi hela eftermiddagen att åka till stranden eller andra utflykter och äter middagen innan kl 19:00.
Som igår t.ex då åkte vi till stranden spelade beachvolley, solade och myste. Tog en sväng till Färjestaden och handlade. Haffade Bea som barnvakt, så gick jag och Oskar ut och sprang en halvtimme.

Sedan käkade vi middag, och så började kursen kl 19. Då gick jag en promenad hämtade varma kläder, Angus fick vällingen och somnade halv åtta. Då satte jag mej i ett mysigt litet bås, eller som ett burspråk med två fåtöljer, ett litet bord och en lampa. Beställde in ett glas rött, och sedan förstår ni väl resten. Med en bok handen så var det bara att njuta.

Inga kommentarer: