tisdag 11 december 2007

sover i sin egen säng...

Jaaa, det är sant. Efter lite tips och råd unde helgen har vi nu börjat införa"Angus ska somna i sin egen säng-får förflyttas under natten till våran säng". Det funkar utmärkt. I alla fall dessa två nätter. Då har vi bytt om till pyamasen vid halv åtta någon gång. Sedan har vi försökt varva ner och sedan när Angus har somnat efter amning t.ex så lägger vi honom i sin egna jätte fina mysiga säng. På tiden att den börjar användas nu.
Några gånger har vi fått springa dit, då lillen har tappat nappen eller bara vaknat till. Då drar vi fingrarna över pannan, ger honom nappen och lugnar honom så att han somnar om. Så säger vi godnatt lilla älskling-sov så gott.
Oftast somnar han då om och sover ett par timmar. Sedan när han vaknar under natten, när det är matdax hämtar jag honom till våran säng. Så vaknar vi upp alla tre i sängen på morgonen. För det är underbart att ligga och titta på Angus när han vaknar. Han gäspar och sträcker på sig och gör alla mölga olika grimaser. Sedan är han cool lugn ett tag innan hungern sätter in, då kommer gallskriket. Högt och gällt. Inget tålamod där inte, han vet vad han vill ha, och det bums.

Idag låg vi i soffan och tittade på varann efter att pappa O dragit till jobbet. Angus log åt sin mamma massa gånger och pratade om jag vet inte vad. Han har börjat upptäcka sina händer nu, och gillar att ligga och titta på saker. Måste ta upp baby gymmet från källaren, garanterar att han kommer att älska det.
med gammelmormor och gammelfarmor på skansens julmarknad

gammelfarmor och jag, angus sover i buggan

3 kommentarer:

familjen sa...

Duktiga angus som sover själv. Det gjorde ju Vendla åxå ett tag men nu sover hon hos oss igen, tillväxtfas tror ja ;-)& massa magont!
Gosbarnen!

Nytt nr snart eller? Får ju inte tag på dig. Var det kl 2 på torsdag? Portkod?
Va kul med mormorsbesök, hon såg mäkta stolt över sitt finfina barnbarn!Mysigt med skansken åxå!

Ses snart godingar!

Anna sa...

Åhhhh, jag vill ju också vara med!!
Börjar få lite julstämning här i säsongs-träsket!!!
Linnea bakar pepparkakshuset o hela hotellet ser ut som ett amerikanskt varuhus!
Klockor och stora kulor och kransar o glitter överallt!
Inte RIKTIGT min smak....
Men det är ju inte mitt hotell heller!!
Gud, att han sover själv, tiden går riktigt fort, nu är han ju snart 2 månader!
Ingen bebis längre, haha förlåt jag bara driver!
Han kommer vara en bebbe länge till!
Skönt att få prata med dig idag!!!
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOVE till hela underbara familjen!!
PUss pusss pusss Anna o Tobbe

mormor-morfar sa...

Snart är det jul jippie!!! Jag har aldrig längtat så mycket efter jul jul jätte kul!Jag vet inte va det kan bero på,kanske ANGUS... mm det är det.Å anna jag längtar jätte mycket efter Dig också.Får nästan skratt anfall när jag tänker på hotellet i vemdalen. Malla Du är helt otrolig som skriver så mycket och så bra Hurra va DU är bra!KRAMISAR mormor-morfar puss allihop