söndag 30 december 2007

julen 2007-jobbar fredagen 21:e dec

Jobbet kallar. Hade planerat sedan länge att jag skulle jobba denna dag för att tjäna lite extra pengar. Ju mer det närmade sig, desto mindre ville jag. Men jag visste att när jag väl satte igång så skulle jag tycka att det var kul. Men i juletider vill man på något sätt bara njuta o vara, inte jobba.

Började oroa mej för mjölken också, hade pumpat ut så på den fronten var det ingen fara. Oskar matade angus med flaskan o det funkade hur bra som hellst. dessutom fick ja återbud mitt på dagen o kunde gå ut på stan o käka lunch med min lilla familj.

Dagen gick hyfsat fort och så fort jag hade paus ringde jag oskar o frågade vad de gjorde....
jag längtade så efter dem. De hade dessutom åkt ut till orpet på landet med min pappa. Jag o mamma skulle åka ut efter jobbet. När dagen var slut stressade jag mamma så att hon glömde hela sin packing. Allt för att jag verkligen behövde träffa min lilla son. Låter ja besatt-ja lite....

På kvällen sedan hade oskar o pappa lagat käk och korkat upp vin flaskorna ( jag smuttade endast)
Vi hade jätte mysigt där framför brasan, och mormor o morfar fick gosa med sitt lilla barnbarn!

morfar o mormor med lilla angus i famnen....

2 kommentarer:

mormor-morfar sa...

Jag tycker DU var jätte duktig att jobba, det var ju trots allt ett tag sen.Dagen gick jätte fort,så att det äntligen blev kvällenoch vi drog ut till torpet. SKÖNT!Julen gick jätte fort ,men den var underbar.Att vakna varje morron och Angus finns där är fantastiskt.Han är världens goaste jag lovar! Och snällaste, hörde knappt ett ljud på nätterna. PUSS mormor-morfar TACK FÖR JULEN -07!!!!Anna o Tbbe VI längtar efter ER!!! Kramisar...................

Anna sa...

Åhhhh, när jag prata med dig förut idag så längtade jag ihjäl mig efter dig!!!!!
Saknar dig som bara den!!
Vill kunna träffa er när jag vill!!!
Skönt att julen o nyår är över, nu kan man ju börja leva igen!!!
Har jobbat dag o natt i 2 veckor nu! Jag är verkligen helt slut!!
Men de är bara att kämpa på...

Ta hand om er, saknar er som sagt sjukt mycket!!
Och mamma o pappa!!
LOOOOOOOOOOOOOOOOVE Anna o Tobbe