söndag 2 december 2007

Första advent....

Viktigt att pynta lite och tända första ljuset i adventsljusstaken, tyvärr har vi inte fått upp julstjärnorna eller inhandlat amaryllisarna ännu, men det kommer upp till nästa helg.
Då kommer mormor (min mamma) på besök och hon har med sig massa julsaker som jag har haft liggandes i karlstad.
Så då blir det ännu mera julstämning här hemma. Då ska det även bakas är det tänkt....
chokladkolor, vit choklad tryffel med lingon i, andra tryfflar, lussebullar knäck och pepparkakor med färdigköpt deg från konsum. Bara kavla och trycka ut små hjärtan och grisar. Det är ju ändå dekorationen med glasyr som är det roligaste.

Igår var vi hembjudna till Patrik och Evis på glöggmingel. Jätte trevligt verkligen. Evis hade bakat en massa gott och favoriten var pepparkaksstänger med en ädeloströra till. Det ska jag härmas och göra till vårat glöggmingel som vi ska ha i Karlstad den 20:e dec.

Lite glögg fick jag smutta på, så gott. Älskar jul...Galen i jul...

2 kommentarer:

Faster G sa...

Jag älskar oxå julen! Så mysigt vi ska ha!

mormor-morfar sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ VA Jag längtar efter Angus och hans lilla familj,kommer på fredag MYS O PYS fkramisar mormor-morfar