onsdag 5 december 2007

bestulen och överfallen...

Är sjukt irreterad har blivit överfallen och bestulen på min mobil av två killar i ringen-gallerian på söder.
Hade precis sagt hejdå till Madde och oliver som jag och Angus har fikat med idag.
Skulle in och köpa blöjor och en jul stjärna(blomma) på ica. Har betalat och så och tar upp mobilen för att messa en kompis, då kommer två killar bakifrån. Den ena tar tag i min arm och sliter mobilen från mej och den andra buttar omkull mej så att jag trillar.
I chock tillstånd kravlar jag mej upp och tar tag i min kära Angus som ligger i vagnen och springer efter. Killarna är spårlöst försvunna och min mobil med alla bilder på ANgus, alla nummer och allt är borta. Fy fasiken vad sorgligt.

Skakig slänger jag mej på fyrans buss och tar mej till Oskars jobb, och sitter där hela eftermiddagen och vilar upp mej efter dessa bravader.
Myser med Angus och pappa Oskar kommer ut till oss ofta, fastän att han jobbar. men han sköter jobbet också kan jag intyga!

Urs vad jobbigt, känns obehgligt att bli överfallen sådär.

Nu myser vi i soffan hela kvällen, och Angus älskar att titta på fotboll, som sin far, vad annars....

5 kommentarer:

G IdB sa...

Fanns någon hjälp att skåda, eller vände alla sig bort som vanligt? Har du gjort en polisanmälan? Tänker på dig! Kram G

Faster G sa...

Usch fy va jobbigt! vilka idioter, att dom har mage. Kan tänka mig att de är som mamma säger att folk säkert vände ryggen till och låtsades som inget. Fy, vi tänker på dig iaf! Kram G

familjen sa...

Hjärtat! Mamma berättade va som hänt (oscar skvallrade) Stackars er!!!Jävla idioter det finns!!!
Jag tänkte ringa dig ikv så ja slår en pling till oscars mob isf.
Stora killen Angus blitt!Vendla väger 5255 gram nu & är 58 lång så dom är hack i häl. Saknar er massa! PUSS!
Angelica & vendla

mormor-morfar sa...

Jag blir så........förbenad,detta är inte klokt. Attnågot sånt här kan hända mitt på em.en mamma med barnvagn hur lågt kan det bli lägre än glocelnet helt klart. Och till råga på allt var det ju min dotter och barnbarn. Tänker på ER hela tiden KRAMISAR mormor-morfarps KRAMISAR till Anna o Tobbe saknar ER också!!!!

Unknown sa...

Nä fy sjutton vad lågt att gå på en mamma med bebis!! Och mitt på dagen, vad gjorde alla som var runt omkring?? Ingenting? Tur att ni kunde gå o bli ompysslade av sambon :) Kramar Tora och siri