torsdag 31 januari 2008

vaccination...

Det gick jättebra, två sprutor, en i varje ben. Angus satt i mitt knä, och när de stack in nålen i benet spände jag hela min kropp. Det såg ju så läskigt ut. Då började angus gråta, alltså mitt fel.

Sedan stack de direkt i andra benet, och han slutade gråta ganska dirkt efter det, bara underläppen som darade lite. Jätte duktig var han.

Efter det mötte vi upp Madde o Oliver för vi skule hem till Tora och Siri. Sammanlagt var vi där 6 mammor o deras bebbar. Jättegulliga allihop. Angus där emot var inte på sitt bästa humör, tror det berodde på vaccinet. Men jättemysigt hade vi ändå.

Han var ganska gnällig hela kvällen men sov sedan hela natten och idag är han på strålande humör lillen.

Idag kom oskar hem på lunch, mysigt. Så jag fick en paus i storstädandet.

Imorgon är de fredag =favvo dag

3 kommentarer:

G IdB sa...

Angus heter min lilla sonson. Åh, vad jag längtar efter honom. Ge honom en liten puss från Fm

Anna sa...

Åhh stackars lillen!!!
Men han är modig, inte spruträdd han inte!!!
Jag tror precis som du att de va mammsen som var rädd ja...haha
Snart får vi lägenheten...whiiiii
är ledig idag så att jag kan följa med till morfar!!!!!!!
Äntligen kan jag vara lite social!!!
SAKNAR ER ÄLSKLINGAR!!!!
PUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSSS

familjen sa...

Duktiga Angus som klarade sprutan så bra!
Mewn nu hade han inte gått upp så mkt i vikt va? Liiiten kille :-) Vi ska väga V nästa vecka & jag befarar att hon ligger en bit över 7 kg! hihi
VI MÅSTE SES!
puss