tisdag 2 september 2008

trista tanter...

Ibland kokar jag över, men inte denna gång. Idag så behöll jag mitt lugn. Vilket gjorde att jag vann!!!!

Går in på apoteket, massa folk, två barnvagnar och så min, så alltså tre barnvagnar plus lite tanter inne på miniapoteket i fredhäll.
Hämtar det jag ska ha, tittar lite och ställer mej sedan längst bak i den väldigt krokiga kön. Tänker att den rätar nog ut sej, men står kvar där jag står.

Då helt plötsligt från ett helt annat håll kommer en tant (gammal) och frågar lite barskt (ja, barsk var hon), om det inte fanns några kölappar
-Nej det verkar inte så svarade jag då. Jag tror faktiskt inte att det finns det
-Nehe du, bara så att du vet unga dam så trängde du dej precis förbi mej, ja jag stod här länge och du kom och bara trängde dej, (sur var hon).

Då fattade jag ingenting, jag såg ju att hon kom från ett annat håll ju.

- jasså gjorde jag det, det visste jag inte. Gå före du jag har inte bråttom svarade jag till den trista tanten då.
-ja du bara trängde dej
-jasså, ja jag vet inte vart kön är, jag vet inte ens om hon framför mej står i kö (det visade det sej att hon inte gjorde.
-ja du bara tränger dej (säger hon för tredje gången)
-ja men varsågod gå före du, jag har inte ett dugg bråttom.

Då gnider hon sig i ögonen och vet inte riktigt vad hon ska ta sig till, det var precis som om hon bara ville ställa till en scen, och få mej ut tittad....Men istället var det hon som gjorde bort sig.
Dessutom sa hon till mej
-urs vilken dålig personal, hon kan inte vara särskilt kompetent den där...
-Ja fast det är ju kö, hon jobbar nog så snabbt hon kan svrade jag.
Då blev hon sur den trista trista tanten.

Sedan när hon kommer fram till kassan, då ser jag hur hon tar ett litet lypsyl som brukar ligga där längst fram. Det var vad hon köpte.
Sedan när det var dax för mej att betala så sa hon till mej
-Ursäkta mej men skulle jag kunna få tränga mej bakom dej nu....

Alltså hur jävlig får man va....fy skäms på er tanter!!!!!

1 kommentar:

Emmeli sa...

Men fy vad jobbigt med sura tanter!! Konstigt det där. Verkar som att de tror att de har rätt att göra vad de vill ibland. Man kan ju säga saker på olika sätt. Varför låta sur och grinig?! Skönt att du behöll lugnet i alla fall =) Malin - sura tanter: 1-0 =D

Kram