onsdag 24 september 2008

min lilla sjuka börjar bli frisk nu!





Angus har vart så sjuk så sjuk...
Han har vart förkyld ganska länge och nu bröt det hela ut i en hej dundrande feber.
40.4 stod termometern på och jag lovar er, hade jag kläckt ett ägg i pannan på honom så hade det smattrat, sååå varm.

Ringde sjukvårdsupplysningen, som tyckte vi skulle åka in och kolla honom. Väl inne på akuten på Astrid Lindgrens barnsjukhus fick vi väcka lillen och ta blodprov, (aj det gjorde ont, urs vad förvånad han blev. Angus såg så förväntansfull ut när farbror doktorn skulle ta tag i hans finger, oh så gjorde det så ont....) Fick lite små skäll också av tanten på akuten som sa att vi kommer lära oss med tiden att detta inte behövs åka in för. Nej vi var inte ett dugg oroliga faktiskt men de rådde oss ändå till det på skukvårdsupplysningen. Jajjaa känndes ändå skönt att ha åkt in så vi kunde sova sen. Jag var mest orolig för att han skulle få feberkramper. Väl hemma så somnade han om igen.

Idag har han bara velat sova i min famn. Han har somnat själv i sin säng under agen men vaknat igen efter bara femton minuter, sen har han somnat om när vi båda två har lagt oss i sängen och kramat varann och hållt varann i handen.
Så det har nästan kännts som om jag själv också är sjuk, strosat omkring imysisar och otvättat hår och bara sovit ätit och vilat.
Men nu har febern gått ner till 38 grader, får se i morgon men jag gissar att han då är feberfri!

Nu har vi blivit mätta på linssoppa och gott naanbröd, ska hoppa nr o läsa lite, stryktvättberget växerSå här nöjd var lilla A idag när han packat upp matkassen...det var jätteskojigt!

1 kommentar:

Anna sa...

Vad mysigt ni har det!!!
Skönt att A mår bättre!
Han ser ju riktigt busig ut...
Mosters älskling!!!!!
Sj har man precis betalat räkningar, lika kul som vanligt!!
ÄLSKAR ER PUSSA