onsdag 10 september 2008

cafét...

I lördags fyllde min glade vän år..... Mötte först upp min vän Maria och vi letade upp Allmänna galleriet på kungsholmen och tog ett glas vin där. Hem till Camilla och hemmafest och sen drog vi allihopa i fem taxi´s till cafét....Evigheter sen jag var där kan jag säga.....Men ingenting hade förändrats.

180 spänn inträde....för vadå kan jag undra då? vi hamnade i baren, stod där och hängde och skrek till varandra så Oskar undrade verkligen vad jag hade vart med om när jag kom hem sent på natten och kraxade av heshet.

Stod alltså där och sörplade i oss drinkar och trängdes på tjej toaletten med massa brudar som bättrade på sminket för 511:e gången den kvällen och såg ut som spacklade spektakel när de stegade ur.....

bara några varv till med solpuderborsten, och mascaran behöver nog ett lager till så att man knappt kan öppna ögonen sen, lite mera spray behövs nog så att inte ett hårstrå kan röras om det så skulle bli storm eller om de av misstag skulle hamna under "torkahändernamaskinen", åsåååå ett lager läppglans till så att den nästan droppar glans av läpparna. Eler så att personalen måste köra glasen tio gånger i diskmaskinen för att bli av med det fastgnuggade glanset runt glaskanten....skämt å sido men alltså....

Mitt sällskap hade nog fått i sig liiite mycket och tyckte det var jättekul att stå och vingla i baren. Men jag orkade inte med fler slibbisar som stod och drog i en utan hopade in i första bästa taxi och drog...hemåt till freddan (fredhäll). Om jag ska gå ut så dricker jag gärna en fördrink, käkar en grym tre rätters med fantastiskt rött vin, går vidare och dricker mera vin eller drinkar....hamnar på nåt schysst ställe, eller på ett ställe där man kan sitta ner och tjabbla och ha skojigt, för att sedan kanske gå och röja loss på någo kul ställe. Men café opera, njaeeeee.....
Hur som haver så hade jag n mycket trevlig kväll ändå

1 kommentar:

familjen sa...

Hahahahahahah Va roligt du skriver Malin, men det ÄR verkligen sådär "ute" eller på vissa sk sofistikerade ställen. LÖJLIGT! Är det att man blivit mamma, gammal, tantvarning eller varför upplever man det bara KRÄKIGT att se dessa "spektakel" jobba röven av sig för lite uppmärksamhet? hahahahha.... Vi passar nog bäst på en härlig 3 rätters- håller med :-)

Goseangus va söt han är! Vi vill träffas snart! Jag börjar skolan 22a sep så INNAN helst! :) Puss!