söndag 17 februari 2008

fullspäckad lördag...

hihi, angus försöker hålla i flaskan själv...
käkat gröt på morgonen...



Igår var vi i lötsjön och skulle mata fåglarna. Jag avskyr fåglar, det är min skräck och katter(förutom robbin). Kattungar e ju söta o så men jag är livrädd för dem. Vågar knappt gå förbi dem, detsamma gäller fåglar.

När vi skulle åka dit tillsammans med några kompisar o deras sötunge trodde jag naturligtvis att det var små änder vi skulle mata.
Kommer dit och det kryllar utav farliga kanadagäss och stora gåsar som väser åt oss och som hade tänder på tungan. Både jag och lina såg det.

Jag fick utav min fasa hoppa upp på ett staket och stå lutad mot ett träd för att skydda mej från dem. Nu har jag säkert orsakat så att lilla thea hockså har fått fågelskräck. (dumt)

Det var kallt ute och vi gick in och åt gulasch.

Efter det åkte vi till babyland i barkaby och angus fick massa presenter.

skedar, skålar HOPPGUNGA och en BumBo.
Angus fick provsitta en bumbo i affären och var stormförtjust i den....

Sedan var det storhandling på citygross och angus ville inte ligga i sin vagn, han skrek rakt ut det högsta han kunde, så vi fick bulla upp vagnen med filtar så att han kunde sitta i den, då blev han nöjd.

Igår busade vi lite (pappa o brottade ner mamma M på köksgolvet och pickade med pekfingrarna på revbenen), angus låg en bit bort i sin babysitter.
vi skrek och stojade men lilla angus rodde att något var på tok, så helt plötsligt hör vi bortifrån honom ett gallskrik, han gråter utav bara den. Stackars liten trodde att någon utav oss far illa, vi sprang dit direkt til honom och tröstade lilla grynet! gubben då!....


efter denna långa dag blev det soffan hela kvällen, och angus somnade som vanligt vid halv åtta snåret.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag håller helt med.. skitläskigt att mata jätteankorna vid lötsjön!! Skulle vi ses imorgon?! kram