lördag 24 november 2007

en liten sjukling....




Stackars lilla lilla Angus, han är krasslig.
Han mådde inte alls bra igår kväll, det gick inte att lägga ner honom. Han ville bli buren och gungad. Så vi gick några varv här i lägenheten i mörkret.

Tror att han har blivit förkyld, verkar som om han har halsont, är snuvig och hostig.
Stackarn har jättesvårt att andas när han ammas. Han ska ju andas med näsan då, men det går ju knappt så han tappar andan nästan. Blir alldeles hetsig och sväljer en hel del luft. Inte lätt, han vet ju inte hur man gör när man harklar sig o så.

Urs man blir så orolig, han är ju så liten, och ömtålig.
Ringde runt och vi var på väg in till Astrid Lindgrens barnsjukhus, men sen somnade lillen och andades lugnt igen, så vi avvaktar lite. Förmodligen bara en liten förkylning som sagt, men när han hetsandas och inte andas ut ordentligt så låter det lite läskigt som sagt. Väsande o lite opipande, som en liten hund...

I allafall är vi bara hemma och myser idag, inga äventyr och strapatser....Dricker te kollar på pappas favvo lag Manchester United och mumsar godis. Skön lördag.

2 kommentarer:

In de Mardon sa...

Är du världens finaste angus!? Jag älskar dig och kommer finnas för dig i hela mitt liv! // Greta

G IdB sa...

Jag längtar så efter min lille fine kille. Mår han bättre idag? Jättefina bilder som jag får titta på så länge. Kram Farmor G