onsdag 29 oktober 2008

när det är sådär du vet inte riktigt hundra....

Ibland när jag känner mej stressad, otrevligt bemött, ledsen eller bara sådär lite ur balans är det bra att ha lite goda trevliga bilder i bakhuvudet.

Av att bara plocka fram den där bilden i mitt huvud och tänka på den en tredjedels sekund kan jag hjälpa mej själv att förändra mitt tillstånd. När bilden har fastnat och jag ser den stor stark och klar ger den mej ny kraft och talar om för mej hur litet det där andra är i det stora hela. Hur liten betydelse det egentligen har men som ändå kan sno min energi. Just nu är det denna bilden jag plockar fram.


2 kommentarer:

Anna sa...

Åhh, va bra sagt!!
Så ska jag också börja göra=)
LOVE YOU!!
Imorgon får vi äntligen ses!!
PUSSA

Lise sa...

Den där bilden är ju helt underbar!:)