måndag 6 oktober 2008

barnvakt....

Jag vill absolut inte lämna ifrån mej Angus, inte för en sekund. Jag älskar att vara med honom och få tillbringa så mycket tid med honom som det bara går.

Det förvånar mej så nu när jag möter människor på jobbet som kan fälla kommentaren

-guuuuud vad skönt att få jobba igen nu va, få komma ifrån lite...

Va fasen menar dom, att man bara skaffar barn för att få gå tillbaka och jobba igen eller och att det skulle vara en befrielse?

Vissa kanske känner så?, Inte jag allafall. Angus är underbar liten varelse, och jag har aldrig kännt att det skulle vara skönt att vara ifrån honom.

Men det här med barnvakt, ibland kommer andra saker som man inte heller vill missa emellan, och då är ju barnvakt kanon. Dessutom tycker jag att det är bra att det finns andra människor i Angus närhet som han tycker om att vara med och som han litar på. Men jag vill bara lämna Angus till människor som han träffar ofta och som han känner igen. Sen vill jag hellst att de som ska vara barnvakt själva tycker att det ska bli kul. För hur kul är det att lämna bort sitt älskade söta barn till någon som "bara" ställer upp. Jag vill att han ska ha det näst intill lika bra som när han är med sin mamma och pappa.

Så det är svårt det där, med barnvakt. Vilka känns det ok att lämna till?
Vi har allafall några riktigt underbara i våran närhet. Som jag vet sköter om honom på det där alldeles härliga sättet.

1 kommentar:

Emmeli sa...

Åh, jag håller med dig till 100%! Vadå sköönt att komma ifrån!? Skulle kunnat varit jag själv som skrivit det kände jag =)
Kram