onsdag 18 februari 2009

Nu kom första sjukan....

..Angus är hemma från dagis. Igår när jag hämtade honom var han jätte varm. Senare på eftermiddagen när vi kom hem tog jag feber för säkerhets skull för att kolla. Då visade den på 39,6.

Stackars Angus jätte sjuk och febrig... Vet inte men kanske det är scharlakansfeber, det går tydligen på dagis. Idag jobbade både jag och Oskar, så gulliga farfar Peter kunde komma o vara barnvakt. Det går verkligen emot mina principer att behöva jobba när Angus behöver oss, men när farfar kunde så kändes det helt ok att gå till jobbet.

I morgon skulle jag åka med Oskar till Göteborg. Han och Mattias ska dit och hålla föredrag. Jag och Helen fick äran att följa med, men nu får jag tyvärr stanna hemma. Känns jätte synd att missa detta trevliga men så är det. Vill inget hellre än att ta hand om min sjuk. Kommer ju flera tillfällen. Så det blir väl Vårdcentarlen kanske för våran del. Såklart också massa massa myyyys!

Idag berättade farfar för mej när jag ringde att Angus var så trött så han hade själv gått till sin säng och ställt sig där...(-jag är trött) Så farfar som hade tänkt gå en promenad fick istället stanna hemma och lägga ner Angus i sängen som somnade på två sek. Underbart gulligt!

Inga kommentarer: