lördag 9 augusti 2008

kräftor....

...är ju så gott. Igår var det redan fjärde gången för i år som vi käkade de små krypen (som är dyra som attans). Säsongen har väl knappt börjat. Man sitter där o sörplar och pillrar ut små små köttbitar, bänder, knaprar och drar i skalet. Mitt i sörplandet säger min kära Oskar

- Alltså jag tycker nog att de där Kinesiska som man köper i frysdisken är godare än dessa svenska signalkräftorna....

(ja, bedöm själva hur ni vill tolka detta felsägande, kan han mena allvar?)

Greta hade gjort en underbar paj också. Västerbottenostpaj, en av mina favoriter.

Efter middagen som hölls hos Oskar syster Lisa blev det Singstar....Aldrig testat förut, men gud vad kul det var och svårt. Oskar höll på att aldrig få med mej därifrån. Vi sjöng allt från Whitney Houston till Kicki Danilesson. Till o med Johnny Cash utmanade oskar mej i...o vann gjorde han också, fastän att ja tog i med min mörkaste stämma....Greta o jag körde ett medley, oj längesedan jag skrattade så mycket.
Angus sov så sött i lilla vagnen ute på altanen med fleece filtar och min kofta uppepå. Tur för honom att balkongdörren emellan vardagsrummet och altanen var stängd, annars hade han nog blivit halvt döv. Ett sånt liv det var.

Vid matbordet satt Lillianne (Angus kusse) och spelade på sina läppar bllrrblrrblrrr...
Angus satt och tittade på henne och ögonen sa: Det där vill jag också kunna...
Så idag vid frukostbordet försökte han, med halva handen inne i munnen....blrrrblrrrbllrrr...

Hemma hos fam. Mardon fanns en fyrhjuling den satte de lilli på och hon hittade gaspedalen som satt på sidan och drog iväg. Så skulle Angus få testa, o vi hann knappt sätta honom på förrän han rak i ryggen for iväg..... Tyvärr inga bildbevis på detta.
Gå vagnen är också jättekul att knalla runt med.

Angus favoritsyssla numera:
Att krypa fram till vardagsrumsbordet, ställasig upp emot det, gå längs med kanten. Bort till soffan, gå över till soffan, gå runt soffan bort till gitarren, ställa sig där och spela och sjunga till...

1 kommentar:

Unknown sa...

åh kräftor som e så gott :) Jag ses gärna nån dag, angus har ju blivit så stooor sen vi sågs senast! Mitt nummer e: 0735664946. Kram / Tora o Siri