söndag 28 december 2008

Nu är vi i sthlm igen!

Nu är vi tillbaka, eller vi kom faktiskt hem igår. Men våra kära vänner har saknat oss så mycket så det blev middag med de igår och så testade vi mitt nya mario cart å Wii...jätte skojigt!

I morse klev o upp och tvätade alla våra kläder! Så de har vi precis vikit nu och de är åter igen på sin plats i garderoben....

I morgon ska jag jobba en heeeel dag från nio till nio....Men sen har jag ju en veckas ledigt igen så det känns fantastiskt att gå till jobbet och rå köra en dag!

Alltså vi blev så lyckliga, vi har fått dagisplats. Ett privat föräldrakoperativ. I den kommunala kön händer ingenting. I allafall ska jag träffa den köansvarige på tisdag. Men idag gick vi ut och gick en lång promenad och tänkte kika på dagiset som vi upptäcker ligger i en källare....

I lokalen sitter fönstrena som i en tvättstuga typ. Man ser alltså som barn inte ut, inte vuxen heller knappt. Hur ska detta bli. Vad ska barnen titta på när de äter lunch. Ska de inte få se dagsljuset utan leka där nere i mörkret. Åh så tragiskt. Eller vad tycker ni?

Jaja,jag får göra en ordentlig bedömning när jag har vart där och kollat på riktigt. Nu smygtittade vi ju bara ner genom fönstrena.

Julen var Underbar, kan inte säga annat. Massa god mat, massa skratt och sång. Sena kvällar, pyssel, glögg, vin och god öl. Promenader och värmt oss med brasan. Lite sjuka har O och A vart bara men det gav sig. Angus blev frisk till julafton och Oskar var som sämst julafton o julda´n. Annars har det vart underbart och ha vart på landet i tio dagar!

Fina julklappar har vi fått och givit bort!
Hoppas verkligen ni har haft en lika underbar jul!
Nu fick vi även egen nyckel till huset på landet! Åh vad härligt!

Inga kommentarer: