söndag 28 december 2008

Julen i bild!

Vi kom till Karlstad på torsdagen. Jag jobbade lite på fredagen och då fixade O och A lite grejer sedan drog de ut med min far till huset i Väse.

Sedan kom jag o mormor (min mamma) ut lite senare och fick god mat o massa vin!
Vi hade en jätte trevlig kväll. Men dagen därpå skulle mormor o morfar åka tillbaka till stan för att tömma salongen på allt. den ska nämligen totalrenoveras. Den är hr fin som hellst, men nu har mamma tröttnat o då är det ingen som kan stoppa henne. Så nu kör hon ut rubbet och in med nytt o fräscht. Den kommer bli urfin!

Då började våran härliga turne´.

Först besökte vi min farmor, fick god lunch och kaffe, Angus o pappa busar.

Fina mamma Maria o lilla Alva!

Sedan var det min kusin(som mer känns som Angus kusin)Alva som fick besök utav oss. Det är min morbrors lilla dotter.
Oskar fick massa pussar utav henne, och Angus lånade Alvas vagn och sov i den utomhus. Gissa om han sov länge. Han stormtrivs med att sova utomhus.
Sedan åkte vi tillbaka ut på landet!

Fick en hemmagjord pepparkaksdeg utav mormor som det var för gammalt hjorthornssalt i så det slutade med att vi inte åt upp de svårutkavlade kakorna. Hahaha...det var roligt och dega med det allafall, så gjorde vi nejlikoapelsiner med fina röda snören!Åhhhh gott me pussarFinaste goaste Angus!
Redan när vi åkte till Värmland började Angus bli sjuk, det slutade med flytande alvedon, hostmedicin och nässpray. I väldigt liten dos, men ändå. Gillar inte de där grejerna.
Febrig kille...
Efter några dagar la det sig allafall o lussebullar gick ner i magen!
Alva o min kära morbror på besök ute i Väse
Trötter, då är nallen Linus bästisen
Med nya micken!
På julaftonsmorgon fick Angus julstrumpa som tomten lämnat, i den fanns en mikrofon b.la
Det blev nog favoriten under jul. Den spelade låtar, melodier och massa djurläten.
Skönt att få borstat hår...
I mosters sjal...
Fina spretiga granen! Som mormor bar hem!
Här står han skinkmästaren!min fina pappa Angus morfar fixar o grejar!
gammelmorfar, underbara mormor(till Angus) o gammelmormor. Fikar och har det gött!
i mammas knä!
Gammelmormor har en mysig famn
vink vink tomten!
Gallskrik, så rädd för tomten! Inte konstigt med den där masken han har på sig, shit nästan så ja själv blir rädd ju
vispar och kastruller fick Angus till sin spis.
Tomtenissen!
Åhhhh pappa fick en resegitarr av mamma!
hallå......
ingen där...
jooo hihii...det var nån där...
Rara gammelmorfar!!!! Där sitter han bra i sköna stolen!
leker med moster o tobbe!
jag o syrran!.....
här kommer han!


oj oj oj den var tung!
lilla alva


Nya fåtöljen som han fick utav moster o tobbe!.....

hemfärd....Angus styr!


Åh vilka fantastiska dagar vi hade! Längtar redan till nästa gång! De är för underbara mina kära föräldrar. Det är en fröjd rent ut sagt att få vara tillsammans med dem!

1 kommentar:

Anna sa...

Ja gud vilken härlig jul!!!!!!
Längtar redan tills nästa, fast det är ju 2 år tills vi firar igen allihopa!!!
Tur att man har kort att titta och minnas åt...
LOVE